ISPO 2016 sau zona fierbinte a schiului mondial
Tocmai ne-am intors de la ISPO Munchen 2016 , care a avut loc la sfarsitul lunii ianuarie. Lume multa, interesata , plimbareti si specialisti, observatori si curiosi din toate tarile pamantului (ma rog, aproape din toate) au intesat cele 11 paviloane de mare suprafata ale traditionalului targ ce a inceput inca din anii 70 si care traseaza in fiecare an liniile directoare ale echipamentelor de schi, snowboard si in general a tuturor sporturilor de iarna si montane.
Judecand dupa numarul mare de vizitatori am fi putut spune ca piata de sporturi de iarna inca este la cote ridicate, in ciuda zapezii din ce in ce mai putine chiar si in locurile traditionale de schi si de mare popularitate. Am incercat sa luam pulsul pietei, sa vedem ce mai fac marii jucatori din care faceam si noi parte pana nu de mult dar si cei mici din esalonul doi dintre care unii dintre noii veniti se evidentiaza printr-o creativitate remarcabila.
Pana una alta am vazut ca pe langa notabila aparitie a unei culori absolut noi pe piata si care fata de anul trecut este din ce in ce mai prezenta in colectiile celor care ce dau tonul si anume „Marsala”, cele mai populare culori au ramas cam acelasi : verde , albastru ciel, galben crom, orange, albastru intens, evident alb, negru, rosu uneori culori electrice si foarte vizibile de la mare distanta dar si noi aparitii pe firmamentul culorilor si anume culorile prafoase: dusty pink, dusty blue, dusty pink salmon, dusty yellow…etc. Ne-am amuzat ca probabil Dacia Duster a anticipat evolutia de unde numele si modelul inspirat care face valuri pe pietele vestice…
In zona exclusiva am remarcat aceleasi taieturi pretentioase , aristocratice, nuante elegante beige, negru, alb, silver, cu garnituri de gluga din blanuri scumpe, cu broderii fastuoase cu fir aurit, evident captuseli de puf 100% , marfa super elaborata de catre designeri talentati, bine platiti si cu mintea odihnita care propulseaza brandurile cu pricina in stratosfera preturilor si a prezentei pe piata. Din acest motiv, isi permit si standuri elaborate, sofisticate cu acces restrictionat unde poti vedea doar ce doresc ei a arata… Nu ca nu ne-ar placea sa producem si noi asa ceva, nu ar fi nici o problema tehnica sau de productie ci doar de segmentare a pietei noastre care la acest capitol este destul de redusa.
De fapt comportamentul de cumparare a pietei romanesti a urmat trendul european, in care cumparatorul anonim, desi a depasit criza economica si a iesit din ea mai mult sau mai putin sifonat, de data aceasta se uita cu cumpatare la fiecare banut , il chiverniseste si nu il cheltuie decat daca gaseste cu adevarat motivatia sa o faca prin el si prin cei ce acced la decizia lui de cumparare prin oferta unica de vanzare a fiecaruia implicat in producerea plus valorii, care o fi ea…
La randul nostru prin colectia de iarna 2015-2016 am anticipat credem corect atat volumul cat si valoarea pietii si mai ales modelele reusite din acest an , create de inimosul si talentatul nostru colectiv astfel incat vedem cu mandrie produsele noastre pe partiile europene purtate de consumatorii nostrii norocosi care au ales marca cea mai populara de imbracaminte de schi si anume GOTECH. Si daca am trecut in ultimele doua saptamani pe langa schiori pe partiile din centrul Austriei, remarcand cat de bine le veneau costumele, ca si pe partiile din Maramures, Apuseni, Parang, Straja sau altele…am incercat un dram de satisfactie, pentru ca am anticipat corect. Iar ca un joc de imaginatie, i-am fi putut opri si ne-am fi putut adresa lor felicitandu-i pentru alegere…Numai ca, dupa zicala : „gura celui care tace se aude cel mai tare”, cu siguranta au receptionat mesajul nostru de prietenie si dragoste pentru dorintele lor fara sa ne mai prezentam si sa-i inoportunam in vreun fel …cata vreme au cumparat Gotech…
Si faptul ca au trecut pe langa noi , noi , anonimi de pe scena lumii alaturi de colegii nostrii de acasa, fara sa ne cunoasca cine suntem si la ce suntem buni, ne-a umplut de bucurie si de liniste…Cata vreme ne vom face treaba bine oglinda noastra vor fi ei, clientii multumiti.
Gh si Lala Muresan & Gotech
Ce ne va oferi piața în sezonul de iarnă 2015-2016 ?
După cum ne-am obișnit onorabilii clienți încă de la începuturile Gotech din 1999, produsele noastre conțin sistematic, pe lângă doza de creativitate și inovație a designerilor noștri reflectată , o bună parte de aliniere, integrare a liniei produselor cu cele de pe piața mondială căreia îi subscriem cu toții într-un fel sau altul. Cu toate că trendul general al designului pe piața de costume de schi și îmbracaminte accesorie este dat de marii jucători care stabilesc cât e ceasul și ce oră este și companiile mici ocupa o buna parte din această piață și au rolul lor determinant. Evident inovația lor este mai puțin vizibilă, după cât de mare este caciula și piața, dar din punctul de vedere al consumatorului individual chiar contează mai puțin câtă vreme acesta obține ce și-a dorit , ce i se potrivește, la prețul corect, se simte bine în aceste haine care ii sunt îmbrăcabile și poate schia cel puțin la fel de bine ( noi am zice mai bine întrucât este mai relaxat, plătind mai puțin…)
Prin urmare noi ne-am asumat aceiași sarcină din totdeauna , adică de a realiza cel mai ieftin brand bun de pe piața Romaniei și nu numai.
Despre trendul acestui sezon, prea multe noutați esențiale nu se arată nici în prima linie și nici în celelalte linii printre cei ce suflă în ceafa marilor branduri internaționale. Se vor purta cam aceleași culori, albastru ciel, combinat cu verde brotacel, aceleași matlaseuri, cu tendințe spre matlaseuri mai filigranate, mai finuțe, mai puțin grosiere, cu accente pe materiale textile fine, cu aspect mai fragil, aspecte mătăsoase, lucioase, plăcute la atingere ( era sa zic soft touch) , uneori soft shell ( n-am zis remarcați vă rog -scoică moale). O să vedeți și culori din gama solid adică roșu pur, portocaliu, galben crom, uneori albastru cerneala, și indigo. Culori neasortate vin și ele cu accesorii din blana naturala, am văzut producători prezentând manechine alături de vulpi împăiate, lupi, castori etc…cu jachete cu garnituri generoase de blana pe la mansete și capișoane.
Dacă ne gândim că aceste gulere de blana provin de la vulpi crescute în ferme specializate le vom accepta cu mai mare ușurință…
Una peste alta impresia degajată de colecțiile pe care le-am vizionat pentru a fi siguri ca micile noastre inovații se încadrează perfect în trendul modial al pieții este ca pana la urma are loc o întoarcere la vechile valori, la aspectul vintage, obținut prin recursul la materiale și blănuri mai tradiționale și în același timp prin elemente de design ale anilor 70 – 80….Zi și făcut, noi am scos un model de bărbați, de data asta fără nici un accesoriu de blana ci doar cu tăieturi ce ne duc cu gândul la aceasta epoca, cu dungulițe fine, contrastante, aspect de simplitate dar în același timp și de prelucrat și grijă față de detalii prin noua emblema GTCH( Gotech prescurtat) și logoul nostru deja tradițional din oțel inoxidabil. La costumele de femei, am încercat să accentuăm latura feminină și aspectul de gingaș, fragil dar în acelați timp , sportiv, funcțional și elegant prin acceoriul de blana din vulpe polară cu care este bordurată gluga gecilor provenit de la ferme de vulpi din Kamtcheatka.
La gecile copiilor , pe langă aspect , funcționalitate, greutate redusa și performanțele ridicate ale țesăturii, ne-am ingrijit ca acestea să fie suficient de groase încăt dacă copiilor nu le va fi frig cu siguranță părinții se vor simți usurați ca sigur nu le va fi frig. Dacă credeți că vor transpira ?…noi nu credem pentru ca acesta este rolul materialelor respirabile , să lase transpirația să migreze prin porii țesăturii și sa nu lase apa să intre dacă ar ploua.
În fine, există doar o cale să verificați tot ce v-am spus , să veniți la cumpărături în magazinele noastre, de pe sait și din lista de magazine expusă de asemenea pe acest site.
Cu drag
Gheorghe Muresan, membru fondator alături de Oleg Velker.
Leave a Reply